TUIfly Nordic - Flygets + & -
När vi flög till Mexiko så flög vi med TUIfly Nordic och känslorna är ganska så blandade. Det fanns både för- och nackdelar med bolaget (som med alla) men i slutändan så var det nog mer negativt än positivt.
Om vi börjar med fördelarna… Alltid trevligt att börja med det som var bra!
+ Den bästa fördelen med TUIfly Nordic är att de hösten 2009 blev det första charterbolaget i världen som miljöcertifierades i enighet med den internationella standarden ISO 14001 (Källa: TUI Fly Magazine).
+ De är väldigt noggranna med att källsortera ombord och det verkar som att all mat är ekologisk. Eller vad vi vet så är mjölken ekologisk men det är rimligt att anta att de följer en miljömedveten plan!
Och Nu Nackdelarna:
- ALLT KOSTAR. Du får inte ens dricka till maten utan en liten Pepsi kostar 20:-
- Alla har en TV framför sig men där finns ett fel… För att aktivera TVn krävs ett visakort och vips så dras 70:- från ditt konto. Vill du lyssna på radio. Då måste du köpa deras hörlurar för 70:-, egna får inte användas. Visserligen är det samma 70:- som för TVn för man får hörlurarna ”på köpet”.
- Personalen var inte så trevlig. Nu gäller detta säkert inte alla TuiFly flygen men vi hade otur att ha med personal som inte var på topp. Vi hörde när en bad om att få köpa dricka... - Jag har bara 2 händer fick han till svar. Hahahaha!
- Det kändes som om vi var på en marknad i Egypten. Köp, köp, köp, köp... Hela tiden berättade de vad som var till salu och hur billigt det var. Passa på och köp sprit, passa på och köp parfym. Bara idag.... bla bla bla. Det blev lite för mycket försäljning under flygturen kan man lungt säga ;)
Sätena har gjorts lättare:
+ bra för miljön
- smärtsamt för rumpan
Oerhört litet utrymme... trångt som tusan och det är inte så uppskattat när man ska vara i luften över 12 timmar ;)
HAde dom slutat att sälja allt så hade dom haft tid med sina 2 armar att ge lite service...
Att de tänker lite på miljön är ju fantastiskt bra!
Som sagt man får ju oftast vad man betalar för...
Flygbolag i allmänhet är ju duktiga på att ta betalt. Väntar bara på att man ska dra sitt kort i magnetremsan utanför toan oxå! ;D
Vad tråkigt med så mycket negativt! Då är det nästan värt att betala lite extra :P
Personalen verkar inte ha varit serviceminded direkt. Tråkigt om man ska sitta på ett flyg så pass länge som ni gjorde då!
(bloggade som tvjournalistjavisst förut, men hade en lååång bloggpaus. Nu är jag tillbaka igen med en ny blogg.)
Miljömedvetenhet är viktigt i sig - men lite trevligare personal hade kanske inte varit fel! :/
jag hatar när man inte ens får dricka till maten!! haha
bra att det är mijöcertifierat :)
Har blivit något fel sista gångerna jag försökt lämna en kommentar hos er, men jag försöker igen!
Det är tråkigt när det blir så och man undrar hur företagen samt de anställda tänker ibland... Som kund så borde man bli mer omhändertagen, helt klart!
Så dåligt att det kostar pengar att kolla på tv och lyssna på radion!
KRAM
så trist att allt kostar extra, det vill man ju liksom inte betala, speciellt inte om det är överdrivet mycket som det verkade vara i detta fallet!
Ajdå, det lät mindre bra :/
Trist när allting ska kosta extra...
Åh, nu blev jag riktigt sugen på att åka utomlands :D
Vad var det jag sa? Vi flög med dem o vi hade då ingen tv i sättet utan vi hade en tjocktv dom hängde ovanför våra huvuden. På höger sida fick du svensk text på den vänstra sidan var det dansk text, smart va? Fatta vi lever på 2000-talet!!!!!!!!!!
Oj det är ju bra det där med klimatet en om man skär ner så mycket på annat kan jag tycka att det är lite onödigt...
Tusen tack! :D
Vi flög trångt och obekvämt till Indien....inte så kul med nattflyget tillbaka och jobbet som väntade direkt efter landning......men det var också billigt.
Åh man blir så irriterad när de där osköna hörlurarna ska kosta
vad jobbar du med? :)
Åhh vill med utomlands.. Värmeeeeeeeeeeee..