Sport, sport, sport!

2011-01-01 @ 14:50:45 / Sponsrade Inlägg / Direktlänk
Att jag inte är någon sportfåne är kanke ingen nyhet... men visst har jag provat på lite sporter under mina 30 (snart 31) år här på denna jord.
Tänkte att jag kunde dela med mig av mina sporterfarenheter för visst finns det sporter som är kul att utöva!

Ridning har alltid varit en stor favorit och jag red i 11 år tills mina knän och leder satte stop för det. Om det inte varit för all värk i samband med ridningen så hade jag absolut fortsatt med det för det är faktiskt en sport som jag saknar massor! Detta måste nog vara min favoritsport!

Gymnastik ... Ja det låter inte helt fel att kunna säga att man varit tävlingsgymnast. Jag använde mig ofta av detta som en "raggningsreplik" när jag var singel ;). Det enda som jag uteslöt var att jag tävlade när jag var 7 år ung (kanske inte så läckert längre).

Yoga - Kanske inte en klassisk sport med jag väljer ändå att putta in den här eftersom det är fysisk aktivitet. En sport som jag nog kommer att återuppta ganska så snart!

Kempo ... I ett mycket förvirrat och ogenomtänkt ögonblick så bestämde jag och Micke oss för att vi skulle börja på Kempo för ca 8 år sedan. Kempo är säkert en jättebra och kul sport om klubben man utövar det på är seriös och bra men för Micke och mig så var fallet ett helt annat. Vi hamnade på en superoseriös klubb som bestod av bara 4 personer inklusive oss. Det enda klubben ville var att suga ut pengar från oss så vi slutade där ganska fort. Idag kan vi sitta och skratta i timmar åt det och minnas alla tokerier vi var med om men Kempo är en sport som Micke jag (och Mini med för den delen) har ratat helt för all framtid!

Så vad är nästa sport jag ska prova... hmmm Innebandy kanske?! Eller nej när jag tänker efter så är jag nog bollrädd... det får bli någon annan sport istället!
Är dykning en sport :)
 


Kommentarer
Ingrid

sport är inte riktigt min grej heller.. :P

2011-01-01 @ 17:32:03
URL: http://p0llys.blogg.se/
Karin

Oh jag vill dyka!



kram

2011-01-02 @ 12:15:24
URL: http://karingunnarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Annika & Mini / Bloggdesign: Therese 'Tescho' Tjernström

Blogvertiser