Annika Went Yoga!

2010-12-07 @ 06:30:00 / Sponsrade Inlägg / Direktlänk
En sak som jag inte tror att ni läsare vet om mig är att jag tidigare var en flitig utövare av yoga. Eller kanske rättare sagt, jag gick på yoga en gång i veckan (om detta kan kallas flitigt är upp till er att avgöra).

Det gjorde mig mycket gott faktiskt och jag kände mig oftast väldigt duktig eftersom jag klarade av att göra rörelserna väldigt bra, mycket med tanke på att jag är väldigt överrörlig!
Jag kunde t.ex. stå på huvudet och gjorde den såkallade solhälsningen flytande!
Med tanke på  hur stressigt samhälle vi lever i idag så borde fler använda sig av yoga för att hitta en lugn balans i livet.
Varför jag slutade på yoga om det var så bra? I Kristianstad så finns det inte så mycket ställen som man kan utöva yoga på och jag ville ha "the real deal" och inte gå på något gym och utöva såkallad poweryoga. 
Kursen som jag gick på hade en "riktig" instruktör och varade i nästan 3 timmar med 45 minutes djupavspänning som avslutning.
Tyvärr så var inte intresset för yoga så stort i Kristianstad så de slutade hålla kurser där efter ett par år!

Det är mycket möjligt att de har börjat med nya kurser igen... hmmm kanske någonting jag ska kolla upp nu när jag tänker på det!
(På bilden ser ni en såkallad Japanese ham sandwich)

Kroppen mår ju så mycket bättre, eller rättare sagt... både kropp och själ mår bra av yoga så om ni inte har provat det så tycker jag absolut att ni ska sätta det på er "att göra" lista! 

Kommentarer
Ingrid

Jag gick också på yoga en gång i veckan, och det var väldigt skönt, både för kropp och själv!



Åh tack gulliga för hälsningen! Hoppas ni har det bra! Kramar om er!

2010-12-07 @ 10:34:59
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Annika & Mini / Bloggdesign: Therese 'Tescho' Tjernström

Blogvertiser