Är det verkligen så att vi tillåter sådant Djurplågeri år 2009???

2009-05-08 @ 23:04:08 / Dear Diary / Direktlänk
Nu mår vi bara dåligt. Hur fan är det möjligt att man i Kina får lov att flå hundar levande???
Katta fick ett mail som hon vidarebefordrade till min mail.

Jag erkänner, jag har inte tittat på filmklippet av den enkla anledningen att jag inte klarar det. Jag anser att det är väldigt viktigt att man inte sticker huvudet i sanden och ignorerar vad som händer i världen.

Jag mådde dåligt i flera dagar efter att jag sett TV-programmen om gässen som plockas och sys i levande men jag tvingade mig själv att ta mig igenom programmet och vi är överens här hemma om att det inte kommer att bli mer inköp av dun här. 

Detta är för magstarkt för att jag ska klara av att titta på det och Mini stängde av efter en liten stund och sa att han inte klarar av att se det, att det är för hemskt för att titta på.

I Kina, ifall man äger ett slakteri så får man göra vad man vill med djuren. Det finns inga regler eller lagar utan man får själv göra det som man anser är rätt.

Istället för att bara fortsätta att hälla ur mig så klipper jag här in delar av mailet som jag fick....

*******************************************************************************************************************


VARNING!!! Se INTE videon om ni känner att ni kommer att må dåligt under oöverskådlig framtid men skriv på och
sänd vidare, läs den engelska texten nedan så förstår ni varför!!!!!
Läs NOGA nedan och jag uppmanar er alla,
>
> SKRIV PÅ OCH SÄND TILL ALLA ERA HUNDVÄNNER. GÖR NYA
> LISTOR OM DE BLIR
> FULLA OCH SÄND IVÄG! VI MÅSTE FÅ ETT STOPP FÖR
> HUNDPÄLSFARMARNA!!
>
> Det är svårt att föreställa sig ett mer fasansfullt och
> smärtsamt sätt för en levande varelse att möta döden
> på än detta. Vad är det för värld vi lever i om vi
> förblir passiva och tillåter det här att fortgå?! Ska
> våra barn behöva leva med detta i den värld vi lämnar
> efter oss eller ska VI sätta stopp för det? Blundar vi
> för detta och bryr oss bara om våra egna hundar?
>
> En EU-lag är inte tillräckligt. UPP TILL KAMP!
>
> Och sist men inte minst -
> RESEBOJKOTTA ALLA LÄNDER SOM TILLÅTER LIVE SKINNING OCH
> HAR BEFOLKNING SOM LIVNÄR SIG PÅ DET! GE DEM INTE ERA
> TURISTPENGAR!!!
>
>>
> Här är länkarna till de som har is i magen. Jag själv
> klarar inte att se sådant, där man flår hundar levande...
> http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm
< SPAN style="FONT-WEIGHT: bold">>

> http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=med
>
> >
> Den 500:e personen som skriver på listan skickar den
> vidare till följande adress: [email protected] och gör sedan
> en ny att skicka vidare till vänner och bekanta!
>
> Läs den engelska versionen nedan så får du se vad
> fruktansvärt som sker, t.ex. så slår hundarnas hjärtan i
> ca 10 minuter efter att de har blivit flådda levande och
> deras kroppar hänger där med blinkande ögon.
> HERREGUD - mitt hjärta brister av smärta för deras skull
> så var snäll och skriv liksom jag på listan nedan för
> hundarnas skull!!!!!!!
>
 
> In english
>
>
>
> Like most of you, I get tons of junk mail or requests to
> forward
> something, I don't always bother........ this is an
> exception, I have sent this to those I think may care enough
> to sign it and forward it on to others. I did not watch the
> video, reading the text was enough for me.
>
> There is no need to see the video, but if you must, be
> aware, it's horrible. The following video is of
> excruciating violence. Its painful silences affectus all
> deeply.
>
> If we don't protect animals from this type of
> brutality, we
> become accomplices
> http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm
> http://www..petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=med
>
> Please sign and forward to all your contacts - this has to
> be stopped!!! I explain the process below:
>
> With a hidden camera, animals were filmed being SKINNED
> ALIVE!!! They say it's done to get a more perfect
> ''cut''; afterwards the carcasses are tossed
> into a pile, still alive, and for up to 10 minutes you can
> see their hearts still beating, in agony, their eyes s till
> blinking, and the puppies' little
> paws still shaking. There was one pup, that still lifted
> his head and gazed at the camera with bloodied eyes.
> If you don't care to see the video, please sign and
> forward to your friends: This monstrosity has to be stopped,
> we have to act!!
>
> When the list reaches 500 names, please forward to:
> [email protected]
> Thank you.

HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT????

Vad kan man göra, känns ju fjuttigt att bara skriva på en lista och skicka vidare eller?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Annika & Mini / Bloggdesign: Therese 'Tescho' Tjernström

Blogvertiser