Hugo på luffen!

2009-11-09 @ 19:32:37 / Dear Diary / Direktlänk
Som ni kanske minns så har Katta övertagit Johanns ökenråtta Hugo och idag skulle jag byta till honom så han skulle ha det rent och fint.

Mini köpte spån i fredags så det var bara att börja...

Hugo fick flytta till en hink och jag frågade Agnieszka om hon trodde att han kunde hoppa ut?
Enligt henne så brukar Katta alltid ha Hugo där.

Men icke, han smet! Dörren var öppen ut men som tur var så var han kvar inne i rummet.
Jag kan tala om att det var inte det lättaste att fånga honom, särskilt med tanke på att Agnieszka är rädd för gnagare!



Här har vi lyckats fånga honom!

Väl hemma igen...



Visst vi skrattar åt det men GUD så hemskt jag hade mått om han hade smitit ut! Han är ju inte så tam så han kommer fram till en och hade han kommit ut så hade han varit förlorad... nej usch hemska tanke, allt gick bra!

Kommentarer
Maya

Lite för kallt ute med för dom ska klara sig tror jag ... han e ju inte van...

2009-11-09 @ 22:09:30
URL: http://mayashideout.blogg.se/
sofia

Jag har läst mycket om tamråttor och dom ska aldrig leva ensamna. Läste att ökenråttor absolut inte heller ska det.. Läs dethär så hoppas jag hugo får det ännu bättre. http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=1605

2009-11-10 @ 13:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Annika & Mini / Bloggdesign: Therese 'Tescho' Tjernström

Blogvertiser