Larvig Choklad...

2009-09-03 @ 16:33:06 / Dear Diary / Direktlänk

Jag hade redan hela scenariot i huvudet... det skulle vara en offentlig kamp, familjen Majak mot chokladjätten.
Det skulle följas och dokumenteras minituöst här i bloggen och alla skulle få ta del om hur fallet utvecklades och hur kampen slutade... ok, kanske överdriver jag en hel del nu, kanske hade det inte blivit så mycket mer än en rolig bild men tyvärr så hann den förtäras innan jag hann ta den.

Nu ska jag backa bandet lite så ni förstår vad jag svammlar om...

Kom hem från jobbet, fixade lite här hemma och sedan ringde pappa och frågade om jag kunde komma tillbaka till jobbet och göra en offert. Javisst!
Jag åkte tillbaka till jobbet och där sprang alla runt i 190, pratade i telefon och vid flera tillfällen ringde alla telefoner samtidigt.
När jag gjort offerten satt jag bara och väntade på vem den skulle skickas till och eftersom alla var upptagna så började jag leta efter något gott att stoppa i mig.

Det tog inte lång tid innan jag hittade barnens gömma med chokladpengar... gott!
Jag petade i mig ett par pengar och öppnade en till. Precis när jag skulle peta i mig den också så upptäckte jag att den såg annorlunda ut.

Vid en närmare titt så upptäckte jag att där låg en liten vit larv och sov... INNE I CHOKLADPENGEN!
Gick bort och visade den för Katta som rynkade näsan och sa att jag skulle slänga den.

Det var då idén kom, det jag skrev först alltså, om familjen mot chokladjätten. Minis skulle få fotografera chokladen och sedan skulle jag skicka bilden till tillverkaren och självklart lägga ut den här!

Jag gick för att hämta en påse och nu pratar vi om sekunder, max 3.
När jag kommer tillbaka är pengen borta...

VAR ÄR CHOKLADPENGEN?

Raffe tuggar på som attans... Inte nog med att han knaprade i sig den larviga chokladen... han skällde ut mig för att jag lämnat den där?!

Katta styrde upp situationen och Raffe fick be om ursäkt, något illamående.

Tyvärr finns det nu ingen fejd att gå vidare med men en ganska så kul story eller hur?!
Och jag vet... jag är inte alls duktig på bildcollage men jag försöker simulera situationen ändå...

 

Pussas!

Kommentarer
Kimberly Engqvist

shiet vilken fin blogg ni har :)

2009-09-03 @ 16:53:39
URL: http://crossthatline.blogg.se/
Kimberly Engqvist

tack så mycket :)

2009-09-03 @ 17:08:30
URL: http://crossthatline.blogg.se/
Lajna

hahahahahahahahaha

fy fasen vad äckligt!

men.. hahahahahahahaha...

2009-09-03 @ 19:07:32
URL: http://lajna.se
Maya

Haha... är man hång så är man, han får skylla sig själv, men synd du missar din storry... kollade du datumen på chokladen? Är den gammal så kan det va mask i den, varit med om det innan.(Jobbat butikschef i livsmedelsaffär i många år innan) Man ska aldrig äta något som är gmmalt... en två dagar över tiden.. ja, men inte några månader. Bläää

2009-09-04 @ 08:01:08
URL: http://mayashideout.blogg.se/
annii

OK Fina bilder

2009-09-05 @ 17:14:30
URL: http://annawifva.blogg.se/
Katta

Stackars Raffe... hahahahaha han blev skitsur på Dig.

2009-09-06 @ 09:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Annika & Mini / Bloggdesign: Therese 'Tescho' Tjernström

Blogvertiser