Sagan Om Inbjudningskorten!

2009-05-05 @ 23:21:24 / Bröllop / Direktlänk
Ok så det har varit så himla mycket strul med inbjudningskorten så jag måste bara dokumentera allt för det kan vara kul att läsa om några år och minnas hur mycket strul det var med dessa.

Trots allt strul så är vi faktiskt inte alls sura på Åhus tryckeri. Jag tror att en liten del och anledning till att det blev fel så många gånger är att vi stressade dom.

Nåja såhär lyder storyn om inbjudningskorten, förhoppningsvis kommer jag ihåg allting som blev fel.

Så allting började med att jag travade in på Åhus Tryckeri med en mall och bad dom att trycka upp kort men ändra vissa saker, det var inga problem och jag fick prisuppgift och korten skulle vara svarta med vitt tryck osv. osv.
Det blev stressigt när jag lämnade USB- minne men jag hade gjort klart att det skulle finnas inbjudningskort både på svenska och på polska.

Jag fick telefonsamtal väldigt snabbt och åkte dit för att se 2 prototyper, valde en och fick löfte om att jag kunde hämta dom samma eftermiddag.

När jag tittade på testen igen i lugn och ro kom jag på att texten satt på tok för högt upp eftersom det skulle sitta ett band där.
Ringde tryckeriet och påpekade detta och det var inga problem, han hade inte tänkt på det men han skulle fixa det.

Åkte på eftermiddagen och hämtade korten. Betalade och körde hem. När jag kommit hem och tittade på dom såg jag att alla kort var på svenska. Klockan var efter 4 så det var bara att vänta till nästa dag.



(korten vikta och förberedda att klistras ihop).

Nästa morgon ringde jag  direkt och påpekade felet och de tog på sig att det var de som hade missat det så jag skulle hämta de på eftermiddagen.

Under tiden passade jag på att åka till Ankis pysselbod för att köpa sidenband men tji fick jag för det hade inte hon så jag fick åka till Gittes Tygkällare och där fanns det.

Tydligen så behövdes det 18 meter sidenband och som tur är så märkte tjejen som mätt upp det att det såg lite ut för efter ett tag så tog hon upp det och märkte att hon sålt 9 meter istället för 18, ok?! Men som sagt hon märkte det själv så jag slapp köra hem och tillbaka dit.

Snabbt iväg till tryckeriet för att hämta de polska inbjudningskorten. Stressigt, så jag bra haffade dom och åkte hem.

På kvällen satte Mini och jag oss för att "bygga ihop" våra inbjudningskort.



När jag klistrat ihop ett så märkte jag att de har gjort själva kortet lika långt som den svarta "fickan" som kortet ska vara i och eftersom vi klistrar ihop det så blev det att ca 5mm av det vita kortet stack ut från det svarta. Inte ok så nästa morgon var det tillbaka till tryckeriet och be dom att klippa till så att det skulle passa.

Detta gjorde dom på ett kick så det var inget problem.

Nästa problem som dök upp var att när vi visade mamma inbjudningskortet som skulle skickas till Polen så frågade hon varför texten överst på kortet var skriven dubbelt. Så man kan säga att det stod (fast på polska)

Bröllopet äger rum i Åhus Kyrka, Lördagen den 13 juni klockan 15:30

Bröllopet äger rum i Åhus Kyrka, Lördagen den 13 juni klockan 15:30

Hur f*n ser det ut då? Jag hade inte ens kikat på korten så noga så det hade jag missat helt.
Jag blev vansinnig medan pappa tyckte att vi skulle skicka det som det var med förklaringen att vi så hemskt gärna ville att de bjudna skulle komma så vi skrev det 2 gånger (långsökt eller vad?)



Mini och jag var överens om att nu när vi betalat (ganska så mycket/kort) så ville vi ha det ordentligt gjort så nästa morgon ringde jag dom igen...

För att inte vara alltför dryg så erbjöd vi dom att de inte behövde trycka upp nya kort utan de fick (ifall de ville) hjälpa oss att klippa bort det som var dubbelt och korta alla kort. De valde att trycka nya.

Jag tyckte att det var så pinsamt så Katta fick sticka dit och hämta korten.

När vi sedan fått de nya korten så märkte vi att de inte hade kortat dom, utan samma problem uppstod (att de vita kortet stack upp ur den svarta fickan).

Vi pallade inte kladda med det mer så Mini skar till dessa kort.





Kontentan av allt detta är att inte alla inbjudningskort har namnet tryckt på sig, men vi struntar i det nu!





Resultatet, dock är korten kolsvarta och inte dassiga utan det är blixten som ljusar upp dom.





Mini köpte silvriga kuvert till de som ska skickas.

LAJNA VI BEHÖVER DIN ADRESS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Annika & Mini / Bloggdesign: Therese 'Tescho' Tjernström

Blogvertiser