Hur mycket är servicen på Elgiganten värd?

2009-03-21 @ 12:00:13 / Dear Diary / Direktlänk
Ok så jag må vara den sista som fått denna informationen men oj vad förvånad jag blev.

En kompis fyller 30 på tisdag och jag vet om att hon behöver en ny kaffebryggare så jag och Mini tänkte slå till med en kaffebryggare från Siemens design by porsche... låter snyggt va?!

Vi åkte till Elgiganten och hittade där en annan kaffebryggare som jag tyckte var fräsigare eftersom denna kunde mala bönorna också. Samma prisklass men snäppet "vassare" enligt mig och dessutom så har de slutat med porsche på Elgiganten eftersom den tydligen inte var så bra som den var snygg.

Nåja jag ville först kolla upp lite på nätet osv. så vi köpte inte den utan tackade för hjälpen och gick.
Ca:1200:- skulle den kosta.

Idag när jag kikat på nätet och kommit fram till att vi vill ge henne denna fräsiga, malande maskin med timer och massor av andra prylar som hon säkert aldrig kommer att använda så ringde jag till Minis mamma. De ska hem till mina päron ikväll så jag tänkte att de kan ju köra inom Elgiganten så har vi present klart och behöver bara köpa lite hela bönor så hon kan bjuda på riktigt gott kaffe.

Minis mamma ville veta beteckningen på apparaten så hon köpte rätt och döm min förvåning när jag gick in på deras hemsida och såg att den där kostar 1070:- inklusive frakt!!! 

Servicen kostar alltså 150:- extra men det slutar inte där... man kan reservera prylen och hämta den i affären 2 timmar senare för 1070:-!

WHAT?! Man kan ju spara massor av pengar på detta sätt ju. GÅ in och be om hjälp (ifall det behövs) och gör sedan beställningen på nätet men att den ska hämtas och betalas i butik.

Är det bara jag som tycker att det känns lite som lurendrejeri???

Nåja Liza kommer nog att bli väldigt glad och dessutom så har hon ännu inte koll på att jag har börjat blogga så jag röjer ju inte hennes 30- års present med detta.

Hoppas hon blir glad!



Visst är den väl lite lyxig ändå?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Annika & Mini / Bloggdesign: Therese 'Tescho' Tjernström

Blogvertiser