Ny bloggdesign... stackars designern!

2009-07-10 @ 15:02:32 / Dear Diary / Direktlänk
Eftersom både Mini och jag var överens om att vi ville ha en mer personlig layout av bloggen så klickade jag runt bland bloggarna och hittade Jessica

Eftersom vi tycker att hennes designer haft det där "lilla extra" så skickade jag ett mail till henne och sedan satte hon igång!

Inte visste väl hon att hon jag skulle ha så himla många krav, så som t.ex. ändrade typsnitt, underkategorier i menyerna, rosor på sidorna osv. osv.

Efter massvis av mail fram och tillbaka så slopade vi underkategorier (måste ju kunna hantera sidan själva) och eftersom det är trubbel med rosorna (på vissa skärmar så ser det perfekt ut men på vissa är rosorna dubbla osv) så har jag nu skickat ett mail och bett henne att bara sätta bling "stänk" lite här och var för att inte krångla mer!

Hon har dessutom gjort 2 olika headers eftersom jag tyckte att det var lite mycket Annika och lite lite Mini på den första (även om jag tycker att den är otroligt snygg) så stackaren fick göra om den och ändra bild...

Här är den första headern (jodå jag har lärt mig att det heter så)



Jag har också fått lite kommentarer om texten där nere... de som inte känner oss kanske inte kan ta den typen av humor så jag har mailat och bett henne ändra texten där också:)



Här är en bild på hur tråkig sidan såg ut innan...



Förhoppningsvis så kommer den att bli klar idag!!

Kommentarer
Lajna

nä .. fasen jag gillade ju "this is what beauty looks like".. jag fnissade som bara den.. var det inte du som sa att ni skrev bloggen för er själva? :P

2009-07-10 @ 15:33:24
URL: http://lajna,se
Lajna

men jag får faktiskt lite epilepsi av allt blinkande... :(

2009-07-10 @ 15:34:05
URL: http://lajna,se
Lajna

hahaha.. jag menade bara att om ni gillar texten så ska ni ha den och alla som inte gillar den har ju inget på er sida att göra :P förresten så sa jag ju att din nya motto ska vara "provocera mera"



puss puss

2009-07-10 @ 16:24:01
URL: http://lajna,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Annika & Mini / Bloggdesign: Therese 'Tescho' Tjernström

Blogvertiser